1393-10-05 20:25
4386
5
7793
یادداشت ارسالی برای گلستان ما ؛

انقلاب اسلامی ایران ایستگاهی بنام هاشمی ندارد / چرخش قدرت و نخبگان باید اتفاق بیفتد

هیچ کس منکر خدمات و کارهای موثری که هاشمی برای کشور کرده نیست اما قبول کنیم که انقلاب نباید در ایستگاه افراد و اشخاص متوقف شود ، انقلاب اسلامی ایران رودخوشانی است که هر روز باید زایش داشته باشد و کسی نپندارد که ارث پدری خود را دو دستی نگه داشته است .

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از بدعتهای خطرناک و غلطی که در کشورهای جهان سومی وجود دارد اینست که انقلابیون و یا کسانی که ادعای سردمدار بودن انقلابها را به گردن دارند احساس می کنند که انقلاب ارث پدری آنهاست و تا زمانی که نفس می کشند و قدرت تحرک دارند باید افسارسپهر سیاست کشور را در دستان خود داشته باشند.

در چنین کشورهایی معمولا چرخش قدرت و نخبگان اتفاق نمی افتد و بر عکس تعداد زیادی از انقلابیون و جوانان مستعد پشت سر این نام ها و القاب ساختگی رنگ و لعاب گرفته و با سالوسی اطرافیون و پمپاژ تبلیغاتی رسانه ای سرکوب می شوند و نهایتا این می شود که یک کشوری سالها بعد از یک انقلاب مردمی چند چهره مطرح برای گرداندن کشور ندارد .

انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1979 هم دقیقا بر همین مدار شکل گرفت یعنی مردم ایران ساختار پوسیده و فاسد رژیم شاهنشاهی که قدرت را در یک خانواده متمرکز کرده بود و همه ثروت و قدرت را به آنها و ریزه خواران و خرده مالکان داده بود ، منقرض کردند و حکومتی بنا نهادند بنام جمهوری اسلامی که هم شکل مردمی داشته باشد و هم ماهیت دینی آن بجوشد.

اینکه 36 سال بعد از انقلاب هنوز در محافل می شنویم که نام افرادی چون هاشمی رفسنجانی به عنوان ناجی فضای فعلی کشور مطرح می شود و در این راستا امکانات مالی نهادی چون دانشگاه آزاد برای چاپ ویژه نامه هایی با پول بیت المال برای مطرح کردن این اشخاص و چاپلوسی و سالوسی تعدادی از اعوان و انصار ایشان بکار گرفته شده اند ، در همین راستاست که جلوی چرخش قدرت و نخبگان را بگیرند و هنوز عنوان کنند که بخت النصر این کشور هاشمی است.

هیچ کس منکر خدمات و کارهای موثری که هاشمی برای کشور کرده نیست اما قبول کنیم که انقلاب نباید در ایستگاه افراد و اشخاص متوقف شود ، انقلاب اسلامی ایران رودخوشانی است که هر روز باید زایش داشته باشد و کسی نپندارد که ارث پدری خود را دو دستی نگه داشته است .

امروز مردم ما ناراحتند که چرا عده ای قدرت را قبضه کرده و اشتغال ، وام های کلان ، امتیازات و .. به فرزندان آنها می رسد اما مردم بهره ای ندارند و فرزند یک کشاورز که پارتی ندارد در نهایت شایستگی نمی تواند برای خود شغلی دست و پا کند اما خواهرزاده یک استاندار برای خودش جولان می دهد .

به این موضوع هم فکر نکنیم که اگر مامثال هاشمی نباشند مملکت از دست می رود ، خون شهدا پایمال می شود و کشور را دو دستی تحویل غرب می دهند ؛ نه اصلا اینطور نیست . نسل امروز و نخبگان حوزه سیاست و فرهنگ بیشتر از نسل اول انقلاب و امثال هاشمی نباشند کمتر نیستند و بر سر اصول انقلاب و مطالبات مردمی ایستاده اند .

البته این آفت پیرمردی ریشه ای در کشور ماست همانطور که پیرمردها هیچوقت در کشور ما چه در حد یک خانواده ، اداره ، شهر ، استان و کشور توانایی های جوانان را قبول ندارند و نسبت به آنها بدبین هستند و همواره خود را انتهای علوم ، سیاست و تدبیر ، عمل می دانند.

متاسفانه شاهدیم که عده ای که ریزه خوار خوان شخصیتهای سیاسی هستند با بمباران تبلیغاتی در تهران و شهرستانها خود و گروه خود را به عنوان نماد مردمی بودن و مطالبات آنها جلوه می دهند و گاها با شعارهای جذاب چون آزادی به دنبال جذب مردم هستند بطوریکه هنوز جوانان دهه هفتاد فراموش نکردند که همین دولت هاشمی "بچه رپی ها" را جمع می کرد و" شلوار لی ها" را قیچی می زدند و یا همین اکبر گنجی معروف به اکبر پونز در خیابان ولی عصر جلوی دخترانی که دو تار موی  آنها بیرون بود را می گرفتند اما همین افراد امروز مدعی انقلاب و آزادی شده اند.

به هر حال این انقلاب تا بحال فقط یک ناخدا داشته که تا بحال روی اصول و حرفهای خود از اول تا اخر انقلاب ثابت قدم مانده و مواضعش بر اثر طوفانهای روزگار و سختی ها هیچگاه تغییر نکرده است و آن کسی نیست جز سید علی الحسینی خامنه ای .

وانگهی بدانیم انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است ، مردمی که از روستاها وشهرهای دور و نزدیک ندای عدالتخواهی برافراشتند و هشت سال دفاع مقدس را پیش بردند و امروز هیچ کس نمی تواند صرف نسبت فامیلی با حضرت امام (ره) و یا شخصیتهایی چون هاشمی و دیگر اشخاص طراز اول نظام برای خود توقعی درباره انقلاب ایجاد کند و حتی آن پیرزنی که یک تخم مرغ برای جنگ داد حق آزادی بیان دارد.

 

محسن قاسمی نژاد - کارشناس علوم اجتماعی و رسانه

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کتول

بد خواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. (امام خمینی ره )برین فکری بحال افکار پلیدتان بکنید.. تا کور شود هر آن کس که نتوان دید

0
0
پاسخ
1393-10-05 20:29
جماران

آقای مدعی امام لطفا سخن امام را جعل نکن اون "تا"نیست بلکه چون نهضت زنده است و این سخن مربوط به همان زمان بوده است و ناظر به آینده نبوده است.چون ملاک حال فعلی افراد است

0
0
پاسخ
1393-10-05 23:39
کتول

آقای منتصب به جماران من سریع نوشتم اشتباه املایی بوده /بعشم میتونی توی همین استان خودمون رای بگیرین ببین چقد محبوب هستش.. بعدشم این تحلیل شما اشتباه هست چون خود مقام معظم رهبری از فرمایشات امام جراغی در تاریکی یاد کرد پس کور اندیشی نکنیم و یاد و نام و فرمایشات امام ره را پوسیده ندانیم که جزو خوارج میشویم.صل علی محمد یار امام خوش آمد

0
0
پاسخ
1393-10-06 05:54
قربانعلی شیرزاد

زنده باد هاشمي، پاينده باد هاشمي، "شير اگرچه پير است ولي باز هم شير است .مردم آگاه ایران خدمات بی نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد ایشان سردار سازندگی ایران پس از جنگ بوده و هست. خدمات بی نظیر شان پایه و اساس رشد و توسعه ایران بوده و خواهد بود مطمئن باشید با این گرد و خاک کردن عده اندک چهره شاخص و انقلابی ایشان زره ای مخدوش نخواهد شد ملت میلیون ایران اسلامی آگاه و فهیم هستند دیگر فریب سم پاشی بدخواهان را نخواهند خورد . هاشمی بزرگ است و بزرگ میماند ما هاشمی را از صمیم قلب دوست داریم ایشان تاثیر گذارترین چهره نظام جمهوری اسلامی میباشد ، بیائید ادب و معرفت اسلامی را رعایت نموده و بزرگان را محترم بشماریم.خدا رهبر معظم انقلاب و یار دیرینش و دیگر خدمتگزاران صدیق به نظام و مردم را برای این ملت نگه دارد. آمین

0
0
پاسخ
1393-10-06 08:12
ش

ازتربیت مهدی وفائزه می توان فهمید که که است

0
0
پاسخ
1393-10-06 11:50

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.